Mida tähendavad numbrid rehvil?


195/65 R15 91T XL


* 195 - Rehvi laius millimeetrites
*   65 - Rehvi kõrgus e. profiil väljendatuna %-des rehvi laiusest. Antud näite puhul on see 65% rehvi laiusest, ehk 195 mm x 65% = 127 mm
* R - Näitab, et tegemist on radiaalrehviga
* 15 - Velje diameeter tollides.
* 91 - Koormusindeks ehk lubatud maksimaalne koormus sõiduki ühe rehvi kohta. Antud näites 91 = 615 kg kandejõuga rehvi kohta.
* T - Kiirusindeks. Lubatud maksimaalne sõidukiirus nimetatud T klassi rehvidega on 190 km/h. 
* XL - Tugevdatud rehv (XL-klass) Sõiduautorehvid, mis on konstrueeritud standardrehvidega võrreldes suuremate koormuste ja rehvirõhkude jaoks.
Kui rehvi profiil on 80, võib see olla jäetud märkimata. Seega näiteks mõõt 155/80R13 = 155 R13.

* Rehvide ümbertõstmine
Auto rehvide ümbertõstmine võimaldab vähendada liiga kiiret (või ebaühtlast) turvisemustri kulumist, mis võib põhjustada:

1. Ülemäärast vibratsiooni (vibamist)
2. Rehvimüra
3. Sõidumugavuse vähenemist
4. Rehvide lühemat eluiga

Märkus. Soovitame rehvid kohe ümber tõsta, kui märkate mõnda loetletud nähtudest (eriti esirehvide juures).

* Rehvi kulumisindikaator
Kolmnurgad (?) rehvi siseküljel tähistavad rehvisoones olevate kulumisindikaatorite asukohti, mis näitavad, kui turvisemustri jääksügavus on 1,6 mm ja rehv tuleb välja vahetada.

Eesti Vabariigis on vähim lubatud rehvimustri jääksügavus suverehvidel 1,6 mm ja talverehvidel 3,0 mm. Paraku ei taga taolised “lubatud rehvid” turvatunnet. Oleme arvamusel, et liiklusohutuse seisukohalt võiks lubatud jääksügavused olla vastavalt 2,5 mm ja 5,0 mm


 

SI -  kiirusindeks 
LI -  koormusindeks 
XL, RF -  tugevdatud rehv 
SSR -  tühisõiduomadustega rehv 
SC -  pehme põhjala mustrisegu 
C -  kaubikurehv 
FR -  veljekaitseserv 
AD -  naast A811/2 alumiinium 
SD -  naast H812/3 teras 
OD -  ovaalne tikka 
DD -  naast tikka diamond